loading...
آموزش تعمیرات لوازم خانگی
محمد علی هاشمی بازدید : 61 چهارشنبه 27 مرداد 1400 نظرات (0)

شاید تا به حال با تغییر رنگ قسمت های پلاستیکی ماشین لباسشویی خود همچون پنل جلویی ماشین لباسشویی یا پنل دور درب مواجه شده باشید که حس ناخوشایندی را به شما القا کرده باشد و برای برگرداندن رنگ این قسمت ها به حالت اولیه در هنگام نظافت ماشین لباسشویی، تمرکز بیشتری را برای نظافت این بخش ها گذاشته باشید که مثمر ثمر واقع نشده باشد، زردی قسمت های پلاستیکی مزبور در ماشین های لباسشویی علاوه بر آن که می تواند در حفظ ظاهر و آراستگی دستگاه ماشین لباسشویی شما و همچنین شکل کلی فضای آشپزخانه تاثیر منفی بگذارد، می تواند موجب قدیمی به نظر رسیدن دستگاه شما نیز باشد در این مقاله به بررسی عوامل زردی ماشین های لباسشویی و از بین بردن آن ها خواهیم پرداخت. ادامه مطلب...

محمد علی هاشمی بازدید : 49 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

یخچال ها و فیریزرها از پرکاربردترین لوازم رفاهی بشر، هستند. اما گاهی بوی بد و نامطبوع ایجاد شده در آن ها موجب مشکلاتی می شود. اولین قدم برای رفع بوی بد در یخچال ها ، پیدا کردن علت ایجاد بو است، پس از آن است که شما می توانید اقدام موثر جهت برطرف کردن بوی بد یخچال را انجام دهید. متن زیر راهنمایی کامل و جامع در خصوص علت ها و چگونگی برطرف کردن بوی بد یخچال است که جهت کمک به  شما عزیزان نگارش شده است. ادامه مطلب...

محمد علی هاشمی بازدید : 51 دوشنبه 18 مرداد 1400 نظرات (0)

ظرفشویی های رومیزی یکی از لوازم خانگی برقی به منظور شست و شوی انواع ظروف پس از هر وعده غذایی به شمار می روند که امروزه جای خود را به ظرفشویی ها ایستاده داده اند، اما همواره کاربران زیادی از این نوع از ظرفشویی ها استفاده می کنند و برای انواع خرابی ها و یا سرویس به موقع دستگاه خود در بازه های زمانی مشخص به دنبال نمایندگی مجاز معتبر می گردند، تا دستگاه خود را با اطمینان کامل و به بهترین شکل ممکن به دست کارشناسان واجد شرایط جهت هرگونه سرویس و رفع عیب احتمالی بسپارند، در این مقاله به چگونگی فرایند تعمیر ماشین های ظرفشویی رومیزی خواهیم پرداخت، تا انتهای مطلب همراه باشید. ادامه مطلب...

محمد علی هاشمی بازدید : 58 دوشنبه 11 مرداد 1400 نظرات (0)

آیا تاکنون، پس از آبکشی لباس های خود متوجه بوی نامطبوع در آن ها  شده اید و حتی متوجه بوی نامطبوعی در خود ماشین لباسشویی شده اید؟
 اگر پس از شست وشو، بوی بدی از حوله های خود و یا سایر البسه پنبه ای متوجه شده اید ( لباس هایی که از پنبه ضخیم ساخته شده اند، قابلیت جذب بالای بو را دارا هستند) باید به دنبال منبع ایجاد بوی نامطبوع، به خصوص در ماشین لباسشویی خود باشید. بوی بد لباسشویی قالباً به دلیل رشد میکرو ارگانیسم ها درون درام یا سبد ماشین لباسشویی است. همچنین بجا ماندن شوینده و نرم کننده ها که بستری مناسب برای رشد باکتری ها، و قارچ ها می باشد. لازم است بدانید که استشمام بوی نامطبوع می تواند از یکی از قسمت های زیر باشد:
ظرف جا پودری، شلنگ تخلیه، لاستیک دور درب، فیلتر و پمپ تخلیه، دیگ و المنت های خشک کن. ادامه مطلب...

محمد علی هاشمی بازدید : 59 دوشنبه 04 مرداد 1400 نظرات (0)


امروزه یکی از مهمترین پرسش ها این است که ما تا چه حد به سلامتی خود اهمیت می دهیم؟ آیا در استفاده از مواد غذایی سالم دقت لازم را داریم؟ همانطور که می دانیم، سلامت جسمی ما ارتباطی مستقیم با مواد غذایی مصرفی دارد، لذا بسیار پراهمیت است تا قبل از استفاده از مواد غذایی از سلامت آن ها اطمینان حاصل نماییم. یکی از علائم فساد در موادغذایی، ایجاد کپک در آن هاست و شما می توانید تنها با رعایت چند راهکار ساده، به پیشگیری از کپک زدگی موادغذایی کمک کنید. ادامه مطلب...

محمد علی هاشمی بازدید : 52 یکشنبه 27 تیر 1400 نظرات (0)


جاروبرقی یکی از کاربردی ترین  وسایل در لوازم خانگی است و در صورتی که به طور مستمر و منظم از آن مراقبت و نگهداری کنید، کارایی و بازدهی خوبی برای شما خواهد داشت و در نتیجه عمر دستگاه شما افزایش پیدا خواهد کرد. اما چنانچه از جاروبرقی درست مراقبت نکنید، مکش جاروبرقی پایین آمده و درنتیجه به خوبی خرده ریزها را جمع  آوری نمی کند، لذا برای تعمیر آن متحمل خسارات سنگین شده و جاروبرقی نیاز به تعمیرات تخصصی پیدا خواهد کرد. رعایت نکات زیر در این مقاله و هم چنین توجه به سرویس دوره‌ای موجب بهبود عملکرد در دستگاه جاروبرقی شما خواهد شد. ادامه مطلب...

محمد علی هاشمی بازدید : 52 پنجشنبه 24 تیر 1400 نظرات (0)

در دنیای پر مشغله امروزی ماشین لباسشویی یکی از کاربردی ترین لوازم در زندگی روزمره است. این دستگاه نیز، همانند سایر دستگاه های دیگر، دچار مشکلات و یا نقص فنی می شود. هرچند عیب یابی ماشین لباسشویی نیازمند تخصص است، اما شما عزیزان می توانید با مطالعه متن زیر از برخی از مشکلات لباسشویی آگاهی پیدا کنید.
هم چنین می توانید با تماس با تیم تعمیرآل از بهترین خدمات جهت عیب یابی و رفع مشکلات مرتبط با دستگاه خود آگاه شوید.
ادامه مطلب...

محمد علی هاشمی بازدید : 56 شنبه 19 تیر 1400 نظرات (0)

هرچند امروزه استفاده لوازم خانگی ، زندگی را آسان تر  کرده است، اما اگر از آن ها به درستی استفاده نشود و هم چنین نکات ایمنی درمورد آن ها رعایت نشود، خطرات قابل توجه و در بعضی موارد جبران ناپذیری را به دنبال دارند. به طور مثال به گزارش کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی در ایالات متحده، هر سال بیش از 180 مورد برق گرفتگی،  31000 آتش سوزی و یا حوادث مرتبط به برق در منازل رخ می دهد، که تنها با رعایت نکات ایمنی استفاده از لوازم خانگی، می توان این حوادث را به میزان قابل توجهی کاهش داد. با مطالعه مقاله زیر بیش تر از گذشته از لوازم منزل خود محافظت کرده و اطمینان حاصل کنیدکه خطری شما را تهدید نخواهد کرد.اولین اقدام موثر این است که قبل از استفاده از دستگاه، حتماً راهنما و دستور العمل مرتبط با دستگاه خود را، مطالعه نمایید. با مطالعه دستورالعمل ها تشخیص دهید که سیم کشی منزل شما، برای پشتیبانی از دستگاه جدید، کافی است یا نه. ممکن است لازم باشد، تا مدار جدیدی را نصب کرده و از اضافه بار مدارهای موجود جلوگیری کنید. هم چنین با مطالعه دستگاه جدید متوجه خواهید شد که آیا دستگاه جدید برای استفاده در فضای های  باز، ایمن است یا خیر. ضمناً از علائم ایمنی دستگاه  هم مطلع می شوید که خود باعث می شود نکات ایمنی را بهتر رعایت کنید.ادامه طلب...

محمد علی هاشمی بازدید : 52 سه شنبه 15 تیر 1400 نظرات (0)

امروزه با پیشرفت علم و تکنولیژی و افزایش چشمگیر دستگاه های تولید شده برای رفاه بشر ، دانستن مزایا و معایب استفاده از آن ها، امری بسیار ضروری است. همانطور که می دانید، یکی از لوازمی که در این خصوص طراحی شده است، ماکروویو می باشد. مقاله زیر جهت افزایش سطح دانش شما در  خصوص معایب و مزایای ماکروویو نگارش شده است.

مزایای استفاده از ماکروویو

مایکروویو برای یخ زدایی مواد غذایی یخ زده از جمله گوشت و انواع سبزیجات مطلوب است، چرا که تنها در عرض چند دقیقه انجام می شود .
از دیگر مزایای مایکروویو حفظ عطر و طعم طبیعی غذاها است.
هم چنین استفاده از آن باعث می شود، نمک و شکر بیش از حد لزوم به غذا اضافه نشود. در نظر داشته باشید، مایکروویو غذا را با رطوبت خود میپزد و نیازی به اضافه کردن کره یا روغن به داخل غذا نمی باشد. غذا در کوتاه ترین زمان و بدون اضافه کردن چربی و یا آب می پزد. ادامه مطلب ...

محمد علی هاشمی بازدید : 54 دوشنبه 14 تیر 1400 نظرات (0)

یکی از مهم ترین دغده های مادرها،شست و شوی صحیح لباس نوزاد یا کودکان خود است. کودکان و نوزادان در سال های اولیه زندگی خود پوست حساس و نازکی دارند.مواد شیمیایی قوی و معطر باعث آلرژی و حساسیت در کودکان می شود.

اهمیت شست و شوی لباس کودکان و نوزادان
سیستم ایمنی بدن نوزاد بسیار ضعیف است، به همین علت نباید در معرض آلودگی قرار بگیرند.لباس ها اهمیت زیادی دارند زیرا مستقیم با کودک در تماس هستند به همین علت باید در شست و شوی لباس کودکان نکاتی را رعایت کنیم.

1_ قبل از شست و شو لکه هارا از بین ببرید
لباس های نوزاد معمولا زودتر کثیف می شوند(شیر مادر،ادرار و مواد مختف). بهتر از قبل از شست و شو لکه هارا تمیز کنید.

2_ انتخاب مواد شوینده برای شست و شوی لباس نوزاد
انتخاب مواد شوینده درست و مناسب اهمیت زیادی دارد.شوینده های معطر و غیر استاندارد پوست کودک را به خطر می اندازد.بهتر است برای شس و شوی لباس نوزاد از شوینده های بدون آنزیم بدون بو و بدون مواد سفید کننده استفاده کنید.

1.    حتما از شوینده های مخصوص کودک استفاده کنید...ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 32 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

راهکار استفاده از یک ماشین لباسشویی تنها جمع آوری لباس ها و ریختنشان در ماشین نیست. نکات بسیاری است که با رعایت نکردن هر یک از آنها آسیب زیادی به ماشین و لباس هایتان ممکن است وارد شود.

اشتباه کردن در زمینه شستشو بسیار ساده است در نوشته پیش رو به تعدادی از این اشتباهات رایج می پردازیم. بعد از اینکه به راحتی از یک فروشگاه اینترنتی خرید خود را انجام دادید با این نکات می توانید بهترین استفاده را از لباسشویی خود داشته باشید.

شست و شوی لباس ها با ماشین لباسشویی بسیار ساده به نظر می رسد. قرار دادن لباسها داخل ماشین و اضافه کردن صابون و بعد روشن کردن ماشین اما ممکن است در همین حین اشتباهاتی رخ دهد که به سادگی موجب خرابی لباس یا ماشین شود پس برای جلوگیری از این مشکلات بایستی نکاتی را دانسته و رعایت کنید.

از کنار صدای تق تق به سادگی نگذرید:
صدای تق تق ماشین وقتی ماشین لباسشویی جدیدی می خرید : ابتدا باید آن را روی سطح صاف و مناسب نصب کنید ماشین وقتی بلرزد یا تق تق کند باید ماشین را تعویض یا هزینه زیادی را صرف تعمیر آن کنید پس بهتر است حتما هنگام نصب از نمایندگی معتبر درخواست کمک کنید و تا زمانی که فرد متخصص ماشین لباسشویی را نزد شما امتحان نکرده از آن استفاده نکنید.

زیپ های باز لباس ها را ببندید:
همیشه توجه داشته باشید که وقتی لباسی را که دارای زیپ است داخل ماشین لباس شویی می اندازید حتما زیپ آن را بسته نگه دارید چون به شدت ممکن است به لباس های دیگر شما آسیب بزند. می بینید که یک نکته ساده به راحتی می تواند شما را از پرداخت هزینه های اضافی معاف کند.

پودر بیش از حد ممنوع:
پودر بیش از حد همیشه بد است. اگر می خواهید بعد از شستشو لباس های تمیز داشته باشید طبق دستور از پودر شوینده استفاده کنید، استفاده بیشتر از حد مجاز از مواد شوینده کار ماشین را مختل می کند..ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 39 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

به گزارش تعمیرآل به نقل از وزارت صمت، کیوان گردان با اشاره به مشمولیت تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به کالاهای لوازم خانگی از تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ و به منظور شفافیت شبکه توزیع و قابلیت رصد کالاهای لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی در زنجیره تجاری کشور، افزود: تمامی فعالین تجاری در این حوزه کاری ضروری است نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir اقدام نمایند.

وی همچنین اضافه کرد: فروش کالاهای یاد شده تنها به اعضای زنجیره تأمین (تمام اشخاصی که از مرحله تولید / واردات کالا تا تحویل آن به مصرف کننده نهایی در امر خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهای مشمول فعالیت می‌نمایند) مجاز است و مشخصات آنها باید در سامانه جامع تجارت ثبت و مورد تأیید قرار گرفته باشد.

مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه خرید یا فروش کالاهای مشمول از طریق فضای مجازی نیز مشمول رعایت ضوابط تعیین شده می‌باشد، تصریح کرد:..ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 32 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

امروزه ماشین های لباسشویی در خانه ها نقش بسیار مهمی  دارند و استفاده از این ماشین آلات به منظور سهولت در شست و شو و نظافت هرچه موثر تر انواع پوشاک و البسه یکی از امور جدایی ناپذیر به شمار می آید، اما گاهی مانند هر لوازم و ماشین الکتریکی دیگری ممکن است تا با انواع اختلالات در ماشین های لباسشویی مواجه شویم که موجب بروز نگرانی برایمان باشد و یا روند شست و شوی لباسهایمان را با اختلال مواجه سازد، یکی از این اختلالات جمع شدن آب، داخل دیگ ماشین لباسشویی خواهد بود، شاید گاهی برای شما نیز اتفاق افتاده باشد تا پس از انجام فرایند شست و شوی لباس ها با ماشین لباسشویی خود و یا قبل از اقدام به شست و شو شاهد جمع شدن آب در داخل دیگ ماشین لباسشویی بوده اید،  در این مقاله به عوامل پدید آورنده این مشکل خواهیم پرداخت تا با اطلاعات هرچه بیشتر در مواقع پدید آمدن این دست از اختلالات به منظور عیب یابی و رفع مشکل اقدام به عمل آوریم در ادامه با تعمیر آل همراه باشید.

 

بررسی آب جمع شده داخل دیگ
اگر شما از آن دسته افرادی می باشید که با مشکل جمع شدن آب در داخل دیگ ماشین لباسشویی خود مواجه شده اید ابتدا می بایست از تمیز بودن و یا آلوده بودن آب داخل دیگ ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید،در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

علت جمع شدن آب آلوده درون دیگ

1.نصب ناصحیح شلنگ تخلیه

یکی از رایجترین عواملی که موجب آن خواهد شد تا آب آلوده به داخل دیگ ماشین لباسشویی شما راه یابد نصب ناصحیح شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ر مسیر سیفون سینک ظرفشویی یا مسیر تخلیه ماشین ظرفشویی خواهد بود.. ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 28 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

امروزه ماشین های لباسشویی یکی از ابزارآلات شناخته شده و کاربردی به منظور شست و شوی انواع پوشاک، پارچه ها و بافت های خاص به شمار می روند که در هر آشپزخانه یا رختشویی از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهند بود، همین امر موجب آن شده تا کمپانی های مختلفی دست به تولید انواع ماشین های لباسشویی با کاربردهای گوناگون بسته به نیاز کاربران خود بزنند تا در نهایت ماشین های لباسشویی مختلفی را با برند انحصاری خود روانه بازار کنند. اما در میان این برندها و مدل های گوناگون چه ملاک های اصلی برای خریداری یک ماشین لباسشویی وجود دارد و در خرید ماشین لباسشویی باید به چه نکاتی توجه کنیم، در این مقاله به بررسی اصلی ترین ملاکهایی که برای خرید یک لباسشویی کاربردی می بایست در نظر گرفته شود خواهیم پرداخت تا با اطلاعات هرچه بیشتر، در خرید ماشین لباسشویی بهترین انتخاب را انجام دهیم..ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 30 شنبه 20 دی 1399 نظرات (0)

همانطور که میدانیم اجاق گازها یکی از پرکاربرد ترین وسایل در هر آشپزخانه میباشند که همه روزه طی دفعات مکرر به منظور طبخ انواع غذا و موادخوراکی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، این اجاق گازها امروزه در انواع و شکل های گوناگون و با کاربرد های مختلف تولید و در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت، همواره پیشرفت تکنولوژی موجب آن شده تا انواع اجاق گازهای شیشه ای امروزه بنا به طراحی های خاص و منحصربه فرد خود و کارایی پر بازده شان در بین عموم مردم از محبوبیت بالایی برخوردار شوند، اما نکته ای که در این مقاله زیر سعی داریم به آن بپردازیم عمده تفاوت های اجاق گازهای استیل با اجاق گازهای شیشه ای می باشد، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اجاق گازهای استیل و مزایای آن
اجاق های استیل همواره در بین جوامع گوناگون بویژه ایرانی ها از محبوبیت زیادی برخوردار است و همچنین بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بسیاری از افراد این نوع از اجاق گازها را چه در ابعاد کوچک و رومیزی و چه در ابعاد بزرگتر و فردار از بهترین نوع اجاق گازها می دانند، اما در ادامه به بارزترین ویژگی های اجاق گازهای استیل می پردازیم.

۱.دوام و مقاومت بالا
معمولا تمامی اجاق گازهای استیل از بدنه ای مرغوب با طول عمر بالا برخوردار می باشند، که این بدنه در برابر حرارت، ضربه و دیگر عواملی که شاید موجب از دست رفتن فرم و شکل اجاق گاز شما در بلند مدت می شود جلوگیری به عمل خواهند آورد، همچنین در نظر داشته باشید که اگر در فرایند تولید اجاق گازهای استیل از نوع استیل مرغوب استفاده شده باشد، بدنه در برابر انواع خوردگی ها و زنگ زدگی ها نیز مقاومت قابل ملاحظه ای را از خود نشان خواهد داد..ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 26 شنبه 20 دی 1399 نظرات (0)

کولرهای گازی ابزارآلاتی پیشرفته به منظور بهبود فرایند سرمایشی در فصل های گرم سال می باشند اما امروزه با در نظر داشتن آن که بیشتر کولرهای گازی جدید علاوه بر سرمایش به سیستم های گرمایشی نیز مجهز می باشند در این مقاله سعی به پرداخت به سیستم های گرمایشی کولرهای گازی، چگونگی فعال سازی و کارکرد آن ها و همچنین بازدهی کولرهای گازی به منظور گرمایش در فصل های سرد سال خواهیم پرداخت، تا با اطلاعات هرچه جامع تر از روند کارکرد گرمایشی کولر های گازی از جایگزنی آن ها برای دیگر ابزار آلات گرمایشی در فصول سرد سال اطمینان حاصل کنیم، در ادمه با ما همراه باشید.


اطمینان از دارا بودن قابلیت گرمایشی کولر گازی
قبل از آن که بخواهید در فصل سرما به منظور گرم کردن محیط مورد نظر خود از کولر گازی ها بهره گیرید، می بایست از دارابودن قابلیت گرمایشی در آن ها مطمعن شوید، به منظور انجام این کار می توانید با مطالعه کامل دفترچه راهنمای دستگاه خود، در این باره اطلاع کسب کنید، اما اگر بنا به هر دلیلی دفترچه راهنما دستگاه مورد نظر در دسترس شما نبود، با اطلاع از مدل کولرگازی خود و تماس با نمایندگی ها یا سرچ در گوگل می توانید از دارا بودن و یا عدم دارابودن این قابلیت در کولرگازی خود مطلع شوید.

راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی

پس از آن که از دارا بودن سیستم فرایند گرمایشی کولر گازی خود اطمینان حاصل نمودید، می توانید از آن بهره گیری کنید، به منظور انجام این کار کافیست تا از کاربرد دکمه های ریموت کنترل کولر گازی خود و چگونگی عملکرد آن ها مطلع باشید، اغلب کولرهای گازی از کارکردی مشابه و عملکرد کنترل مشابه ای برخوردار هستند به همین منظور در ادامه به کاربرد دکمه های کنترل کولر گازی خواهیم پرداخت..ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 34 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

اجاق‌های ماکروفر دستگاه‌هایی کوچک، کم جا، با دوام،دارای سهولت استفاده و کارایی بالا می‌باشند که به منظور گرم کردن بخش عمده ای از انواع مواد غذایی استفاده می شود، این ابزار برقی امروزه درون آشپزخانه‌ها یکی از پرکاربردترین و پربازده ترین ابزارآلات گرم کردن مواد غذایی در کمترین زمان، با بهترین بازدهی ممکن به حساب می آید، تا برای گرم کردن بخش بزرگی از انواع مواد زنجیره غذایی، جایگزینی مناسب برای اجاق گازها باشند، اما نحوه و طریقه استفاده از هر وسیله ای در کاربردی شدن آن، نتیجه گیری در انجام کار و همچنین جلوگیری از بروز خطرات احتمالی تا حد زیادی جلوگیری خواهد نمود؛ همواره می دانیم که انواع اجاق های ماکروفر دارای استاندارد ساخت و ایمنی می باشند و به خودی خود خطرناک نخواهند بود، اما رعایت نکردن برخی از امور در روند استفاده از این نوع دستگاه ها می تواند خطراتی جدی نظیر آتش سوزی و سوختگی، برق گرفتگی و حتی آسیب های دیگری ناشی از اشعه ماکروفر را به همراه داشته باشد، در این مقاله به بررسی نکات ایمنی به منظور جلوگیری از بروز این خطرات احتمالی و عواقب آن خواهیم پرداخت..ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 33 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

گرمایش محیط های مختلف همچون خانه های مسکونی یا مراکز اداری یکی از مسائلی است که همواره قابل توجه بوده و اهمیت آن با شروع فصل های سرد سال بیشتر درک خواهد شد، در گذر زمان همواره انسان از سیستم های گرمایشی گوناگونی به منظور گرم کردن محیط استفاده کرده است، اما با پیشرفت تکنلوژی امروزه انواع پکیج ها جایگزینی مناسب برای موتورخانه ها، شوفاژها و دیگر سیستم ها و ابزار آلات گرمایشی شده اند، پکیج ها در دو نوع دیواری و زمینی به گرمایش محیط هایی نظیر خانه های مسکونی و مراکز اداری خواهند پرداخت و فرایند گرمایشی را با بالاترین بازدهی به انجام خواهند رساند، اما همانند تمامی دستگاه ها و سیستم ها، انواع پکیج ها نیز برای تداوم در کارکرد موثر و صحیح خود نیاز به سرویس و بررسی خواهند داشت، یکی از مشکلاتی که اغلب شاید برای انواع پکیج ها به وجود بیاید، اختلال در سیستم دمای آن ها و سرد و گرم شدن آب خواهد بود که در ادامه ی این مقاله به بررسی عوامل این موضوع خواهیم پرداخت. فشار آب ساختمان یکی از عوامل مهم در سرد و گرم شدن آب پکیج، نوسان فشار آب خواهد بود به طوری که به علت کم بود فشار آب کل ساختمان، نوسانات جریان آب موجب اختلال در سیستم سرد و گرم آب پکیج خواهد شد، در این مورد به منظور رفع چنین اختلالاتی می توانیم از انواع پمپ های استاندارد در مسیر جریان آب پکیج استفاده کنیم، پمپ ها با تقویت فشار آب می توانند از مشکلاتی نظیر سرد و گرم شدن آب در روند کارکرد سیستم پکیج جلوگیری به عمل بیاورند.ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 56 پنجشنبه 13 آذر 1399 نظرات (0)

درصد بالای آمار تعمیر ماشین لباسشویی ال جی نسبت به تعویض آن، ناشی از افزایش قیمت ماشین لباسشویی ال جی می باشد. البته تعمیر ماشین لباسشویی، در بیشتر مواقع مقرون به صرفه تر است و می تواند هزینه ها را به شدت برای شما کاهش دهد. در نتیجه پیشنهاد می کنیم، در اکثر مواقع، به جای تعویض، اقدام به تعمیر آن کنید. در صورت نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود می توانید از خدمات ما استفاده کنید. ما یک شرکت تعمیر لوازم خانگی هستیم که همه چیز را از واشر و خشک کن گرفته تا یخچال و فریزررا برای شما تعمیر میکنیم. تعمیر به موقع ماشین لباسشویی، موثر و مقرون به صرفه ما، می تواند باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود. در خانه هیچ بویی بهتر از لباس های تازه شسته شده توسط ماشین لباسشویی نیست، به خصوص اگر دارای خشک کن داخلی بوده و از نرم کننده های خوشبو نیز استفاده کرده باشید و همچنین واشر های لاستیکی ماشین لباسشویی در سلامت کامل باشند. بیشتر واشرها می توانند تا 11 سال دوام بیاورند، بنابراین برای مدت طولانی می توانید از آنها استفاده کنید، اما ما پیشنهاد میکنیم بیشتر از 8 سال از این واشر ها استفاده نکنید. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگامی که می خواهید از لباسشویی استفاده کنید، مشکلی برای دستگاه شما پیش آمده است. ممکن است دستگاه روشن نشود، خشک کن کار نکند، دستگاه آب پس بدهد، اثرات پودر بروی لباس ها باقی بماند، لباس ها لک شود و انواع و اقسام مشکلات ریز و درشت دیگر که سعی داریم در این مقاله به برخی مشکلات ماشین لباسشویی اشاره کنیم و تا جای ممکن شما را در تعمیر ماشین لباسشویی ال جی راهنمایی کنیم.

مهم ترین موارد در تعمیر ماشین لباسشویی ال جی (LG)


هزینه تعمیر واشر به مشکلات، محل استقرار آنها و مارک آن بستگی دارد. به عنوان مثال، تعمیر لوازم خانگی پایتخت گران تر از تعمیر واشر عمومی با یک قفل معیوب است. بیشتر تعمیرات لوازم خانگی بین 50 تا 350 هزارتومان هزینه دارند.

تعمیر و نگهداری منظم به شما امکان می دهد از طریق اصلاحات جزئی و تعمیرات لوازم خانگی در هزینه خود صرفه جویی کنید. این شامل تعویض شیلنگهای معیوب آب، تمیز کردن صافی، از بین بردن قالب و کپک است.

استفاده درست و منظم از لباسشویی بسیار مهم است. تعمیر و نگهداری لوازم خانگی شامل تعمیرات دوره ای است تا بعدا از خرابی قابل توجه ماشین لباسشویی جلوگیری شود. تعمیر و نگهداری فعال یک روش مقرون به صرفه برای سالم نگه داشتن واشر است. بررسی های منظم همچنین به شما کمک می کند تا در مراحل ابتدایی خود دچار مشکل شوید. تشخیص زودرس مشکلات ماشین لباسشویی ال جی به شما امکان می دهد تا قبل از پیچیدگی و پرهزینه بودن، مسئله را حل کنید.

تیم تعمیر لوازم خانگی ما برای درک نیازها و مشکلات ماشین لباسشویی شما، با شما گفتگو می کند. سپس ما یک بررسی دقیق از دستگاه را انجام داده و یک راه حل تعمیر تخصصی ارائه می دهیم. هنگامی که متخصصان ما طرح خود را انتخاب کردند، می توانند در همان روز دستگاه شما را تعمیر کنند. تیم ما در اینجا برای تعمیر ماشین لباسشویی شما مطابق آنچه لازم باشد عمل می کند. ما خدمات تعمیر کارآمد و مقرون به صرفه را برای همه چیز از نشت جزئی تا نقص الکتریکی ارائه می دهیم. هدف ما ارائه خدمات تعمیر ماشین لباسشویی به موقع و ارزان است..ادامه مطلب

 
محمد علی هاشمی بازدید : 109 یکشنبه 09 آذر 1399 نظرات (0)

امروزه حضور تکنولوژی بیش از پیش در خانه های ما ایرانی ها به چشم میخوره ، و حضور بسیار پر رنگی داره ، شاید بدون برخی از اونها زندگی برای ما سخت و طاقت فرسا بشه ، لوازم خانگی جزو مواردی است که با شدت زیادی با تکنولوژی روز آمیخته شده و کمک شایانی به کارهای روزمره انسانها میکنه ، یکی از این وسایل و که با علم روز همراه هست ماشین های ظرفشویی است ، ظرفشویی ها نه تنها کار ظرف شستن رو برای ما انجام میدن ، بلکه توی مصرف آب هم صرفه جویی میکنند، امروز قصد داریم به برخی از نکات تعمیر ماشین ظرفشویی بوش بپردازیم :

ماشین ظرفشویی بوش روشن نمیشود:

وقتی دستگاه شما روشن نمیشود ، اولین اقدام بررسی پریز برق است ، ممکن است پریز برق به علل مختلف برق نداشته باشد ، بعد از بررسی صحت پریز درب ماشین ظرفشویی و فیوز حرارتی دستگاه را چک کنید ، اختلال در این دو بخش میتواند مانع شروع به کار دستگاه شما باشد ، در موارد بعد مشکل میتواند از برد ، موتور و سیستم برق رسانی دستگاه باشد ، که در این مواقع  ماشین ظرفشویی باید توسط کارشناسان تعمیرات لوازم خانگی سرویس شود.

ماشین ظرفشویی عمل تخلیه را انجام نمیدهد:

وقتی با این مشکل مواجه شدید در وحله اول شلنگ تخلیه دستگاه و پمپ دستگاه را بررسی کنید ، ممکن است ذرات غذا و خوراکی راه ورودی را مسدود کرده باشد و شما میتوانید به راحتی آن را پاکسازی کنید ، همچنین شل بودن و یا معیوب بودن تسمه پمپ تخلیه ، عملکرد غلط چفت درب ، نیز میتواند سبب شود تا عمل تخلیه انجام نگردد ، در موارد حاد تر شما نیاز به تعویض پمپ تخلیه و اتصالات آن دارید.
خدمات مرتبط: تعمیر ماشین لباسشویی بوش

ظرف ها پس از شستشو لک میشود:

معمولا وقتی ظرف ها لک میشود ، که یا برنامه مناسبی برای شستشو انتخاب نکرده اید و یا بیش از حد از مواد شوینده استفاده کرده اید ، با انتخاب یک برنامه شستشو مناسب برای شستن ظرف ها ، و انتخاب یک شوینده با کیفیت و استفاده از میزان مناسب از آن میتوانید مشکلات عمده ی لک شدن ظروف را از بین ببرید..ادامه مطلب

 
محمد علی هاشمی بازدید : 32 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

همان گونه که می دانید شرکت های بزرگ و برندهای صاحب نام ماشین لباسشویی ها را در اوج کیفیت و خلاقیت طراحی و تولید می کنند. از همین رو همواره این سوال ذهن افراد را به خود درگیر می کند که بهترین و برترین برند ماشین لباسشوییکدام برند می باشد؟ الجی، سامسونگ و یا بوش؟ کدام مدل برای استفاده مناسب تر است و کدام یک کارایی مورد نظر شما را دارا است؟ همه این موضوعات دست به دست هم دادند تا بر آن شویم که به مقایسه بین سه برند ماشین لباسشویی الجی، سامسونگ و بوش پرداخته و بدین ترتیب به ابهامات موجود در این زمینه پایان دهیم. مقایسه انواع ماشین لباسشویی بر اساس طراحی جالب و در عین حال لازم است بدانید که طراحی و تولید ماشین های لباسشویی در سه نوع درب از بالا پرتابل، درب از بالا دوقلو و درب از جلو یا به عبارت دیگر تمام اتوماتیک صورت می پذیرد. این که کدام یک از این مدل ها را انتخاب کنید، کاملا به سلیقه تان بستگی دارد. ماشین لباسشویی درب از بالا پرتابل که تحت عنوان سطلی نیز نام گذاری می شود، در قسمت بالای خود دارای دربی به منظور دستیابی به محفظه داخلی می باشد. این دسته از ماشین های لباسشویی تنها یک محفظه دارا می باشند که آب، لباس ها و مواد شوینده در همان محفظه ریخته شده و سپس کار شستشو انجام می شود. ماشین لباسشویی های فوق الذکر که در اندازه های 3 تا 7 کیلوگرمی موجود می باشند، جزء نخستین ماشین های شستشو وارد شده به بازار هستند که ایرادات قابل توجهی نظیر مصرف بالای آب و ایجاد سر و صدای زیاد بر آن ها وارد می باشد. از جمله مهم ترین مزایای این دسته از ماشین های لباسشویی می توان به اشغال فضای بسیار کم، سبکی و سهولت در حمل و نقل اشاره کرد. ( اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود دارید با ما تماس بگیرید ) ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو یکی دیگر از انواع ماشین های لباسشویی عرضه شده به بازار می باشد.. ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 30 پنجشنبه 06 آذر 1399 نظرات (0)

ظرفیت ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین ویژگی های آن است که در حین خرید باید به آن توجه ویژه شود. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به زودی قصد خرید ماشین لباسشویی دارید، این مولفه مهم را از یاد نبرید. ماشین های لباسشویی موجود در بازار با توجه به نیاز مشتریان دارای ظرفیت های متفاوتی هستند. شما می توانید با در نظر گرفتن عوامل گوناگون ظرفیت مورد نیاز خود را تعیین نموده و سپس اقدام به خرید کنید. جالب است بدانید که انتخاب صحیح ماشین لباسشویی موجب صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب و برق شده و ضمن شستشوی بهتر البسه، احتمال خرابی دستگاه را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. سبک زندگی شما یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب ماشین لباسشویی با ظرفیت مناسب است. برخی از افراد در زمان خرید ماشین لباسشویی ظرفیت دستگاه را بر اساس تعداد اعضای خانوار انتخاب می کنند. این در حالی است که برخی دیگر تمایل دارند لباس های کثیف را جمع آوری نموده و پس از این که به حجم مورد نظر رسیدند، بشویند. حتی دسته ای از افراد ظرفیت ماشین لباسشویی را به گونه ای انتخاب می کنند که قادر به شستشوی ملحفه، پرده و حتی پتو باشد. تمام این عوامل دست به دست هم داده و موجب تفاوت در انتخاب ظرفیت دستگاه می شوند. در حالت کلی اگر بخواهیم ظرفیت ماشین های لباسشویی را به طور دقیق تعریف کنیم، می توانیم بگوییم:ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 65 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

گفتنی است که ماشین لباسشویی در دو نوع تسمه ای و گیربکسی طراحی و تولید شده و به بازار مصرف عرضه میگردد. ماشین های لباسشویی دون تسمه که آنها را با نام ماشین های لباسشویی گیربکسی نیز می شناسید، جدیدترین تکنولوژی عرضه شده به بازار هستند که در آنها موتور موجود در ساختار دستگاه به طور مستقیم به مخزن متصل شده است. ماشین لباسشویی تسمه ای یا گیربکسی؟ ماشین های لباسشویی پس از یخچال دومین دستگاه پر مصرف و بسیار مفید موجود در منزل به حساب می آیند. همان گونه که می دانید، روز به روز بر تعداد شرکت های تولید کننده ماشین لباسشویی اضافه شده و برندهای گوناگونی از این وسیله کاربردی به بازار عرضه می شوند. شرکت های تولید کننده ماشین لباسشویی به منظور جلب توجه و رضایت مشتریان به استفاده از تکنولوژی های گوناگون روی آورده و بدین ترتیب سعی می کنند برند خود را برتر از سایر برندهای رقیب نشان دهند. گفتنی است که ماشین لباسشویی در دو نوع تسمه ای و گیربکسی طراحی و تولید شده و به بازار مصرف عرضه می گردد. ماشین های لباسشویی بدون تسمه که آن ها را با نام ماشین های لباسشویی گیربکسی نیز می شناسید، جدیدترین تکنولوژی عرضه شده به بازار هستند که در آن ها موتور موجود در ساختار دستگاه به طور مستقیم به مخزن متصل شده است. آشنایی باماشین لباسشویی بدون تسمه یا گیربکسی اخیرا ماشین های لباسشویی دایرکت درایو یا به عبارت دیگر بدون تسمه در بازار لوازم خانگی ظهور یافته و نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده اند. لازم به ذکر است که فروشندگان به اشتباه این دسته از ماشین های لباسشویی را با نام ماشین های لباسشویی گیربکسی به خریداران معرفی می کنند. حال شاید از خودتان بپرسید که چرا به اشتباه؟! جالب و در عین حال لازم است بدانید که در ساخت این نوع ماشین لباسشویی هیچ گیربکسی مورد استفاده قرار نگرفته است! موتور ماشین لباسشویی تسمه ای و گیربکسی شاید برایتان جالب باشد که موتورهای دایرکت درایو مورد استفاده در ساختار ماشین های لباسشویی گیربکسی که آن ها را با نام موتورهای انتقال مستقیم حرکت نیز می شناسید، در اصل همان موتورهای پنکه های سقفی می باشند. تفاوت موتورهای دایرکت درایو ماشین لباسشویی گیربکسی با موتورهای پنکه سقفی این است که جریان برق موتورهای انتقال مستقیم حرکت از نوع DC می باشد. به منظور راه اندازی این دسته از موتورها وجود برد راه انداز که آن را درایور می نامند، الزامی است. سیم پیچ استاتور موجود در ساختار موتورهای دایرکت درایو درون یک روتور ثابت تعبیه شده است. روتور نوعی بشقاب آهنی به ابعاد 35 سانتی متر است که 20 عدد آهنربا در داخل آن قرار گرفته است. استاتور مذکور به تحریک آهنرباها پرداخته و بدین ترتیب چرخش موتور آغاز می گردد. شایان ذکر است که روتور نام برده مستقیما به شفت درام ماشین لباسشویی اتصال یافته است. مزایای موتورهای بدون تسمه جالب است بدانید که حذف تسمه از ساختار موتورها راندمان آن ها را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. تعادل وزن موتور بر روی شفت درام ماشین لباسشویی از بروز لرزش و سر و صدا در آن جلوگیری به عمل می آورد. موتورهای مذکور به دلیل برخورداری از قطر زیاد سیم پیچ ها و استفاده از جریان برق DC به ندرت دچار ایراد و مشکل می شوند. همین موضوع سبب شده است که ماشین های لباسشویی گیربکسی دارای گارانتی 10 ساله باشند. این دسته از ماشین های لباسشویی ضمن کاهش چشمگیر هزینه های انرژی، با در اختیار قرار دادن برنامه های گوناگون شستشو نظر کاربران زیادی را جلب کرده اند. تمام این ویژگی ها دست به دست هم داده اند تا خانواده ها به خرید این نوع از ماشین های لباسشویی روی بیاورند. البته توجه داشته باشید که استفاده از تکنولوژی مذکور قیمت و کیفیت ماشین های لباسشویی را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. سیستم کاری این دسته از ماشین های لباسشویی فاقد هر نوع اتصال زنجیری و تسمه ای است. این موضوع را از روی نام دستگاه های نام برده نیز می توان فهمید. اگر قصد دارید با خرید یک ماشین لباسشویی قدرت و سرعت را به صورت همزمان در اختیار داشته باشید، ما خرید ماشین های لباسشویی بدون تسمه را به شما پیشنهاد می دهیم. معایب موتورهای بدون تسمه یکی از مهم ترین معایب ماشین لباسشویی تسمه ای قیمت بالای این دسته از ماشین ها در مقایسه با نوع تسمه دار آن ها است. این در حالی است که هزینه تعمیر این دسته از ماشین ها نیز به مراتب بیشتر است..ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 94 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)

سامسونگ (Samsung) یک ابرشرکت چندملیتی واقع در سئول، کره جنوبی است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است .گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط (لی بیونگ چول)، به‌عنوان یک شرکت بازرگانی تأسیس شد. این شرکت در طول ۳ دهه نخست، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی توسعه داد و در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد عرصه تجارت الکترونیک گردید و در اواسط دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی‌سازی وارد شد. پس از درگذشت لی بیونگ-چول، در سال ۱۹۸۷ شرکت سامسونگ به چهار گروه مستقل تفکیک شد. هم اکنون دفتر مرکزی این شرکت در سئول قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود..نمایندگی سامسونگ در ایران به دلیل تحریم ها با مشکلات فراوان مواجه شده اما به امید رفع تحریم ها فعالیت پشتیبانی و تعمیر لوازم خانگی سامسونگ را ادامه می دهند مانند تعمیر لباسشویی سامسونگ و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ و تعمیر جارویرقی سامسونگ و تعمیر مایکروفر سامسونگ و تعمیر اجاق گاز سامسونگ و تعمیر یخچال سامسونگ و .. ادامه مطلب

محمد علی هاشمی بازدید : 97 پنجشنبه 22 آبان 1399 نظرات (1)

شنایی با قطعات یدکی ماشین لباسشویی و کارکرد و ویژگی های هر یک از آن ها یکی از مهم ترین مسائلی است که ضرورت فراوان داشته و نباید از آن غافل شد. حال شاید از خودتان بپرسید که چرا این موضوع تا این اندازه حائز اهمیت است؟ شناخت قطعات یدکی ماشین لباسشویی از آن جهت برای کاربران اهمیت دارد که در صورت آشنایی با این قطعات در حین بروز مشکل و ایجاد خرابی در این وسایل می توانند به سادگی علت را تشخیص داده و حتی گاهی بدون نیاز به وجود تعمیرکار به تعمیر قطعه مورد نظر بپردازند. البته کاربران باید توجه داشته باشند که روی آوردن به تعمیر خودسرانه ماشین لباسشویی منوط به وجود ایرادات جزئی بوده و در صورت ظهور مشکلات بزرگ تر باید از افراد ماهر و متخصص های تعمیر ماشین لباسشویی در این زمینه کمک طلبید. 


انواع قطعات یدکی ماشین لباسشویی 

 

میکرو سوئیچ


یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قطعات یدکی ماشین لباسشویی میکرو سوئیچ می باشد. میکرو سوئیچ ها از باز شدن درب ماشین لباسشویی در زمان انجام عملیات شستشو جلوگیری کرده و بدین ترتیب ایمنی را افزایش می دهند. این ویژگی ماشین لباسشویی به ویژه برای خانواده هایی که دارای فرزندان کوچک بوده و از باز شدن درب ماشین لباسشویی واهمه دارند، ویژگی مهمی به شمار می آید. اصلی ترین علت این موضوع این است که اگر درب ماشین لباسشویی در حین انجام عملیات شستشو و آبکشی توسط کودکان باز شود، خطر بزرگی سلامت آن ها را تهدید می نماید. حتی ممکن است جان کودک به خطر افتاده و صدمات جبران ناپذیر جانی رخ دهد. 

اگر درب ماشین لباسشویی شما در زمان کار کردن باز می شود، میکرو سوئیچ آن ایراد پیدا کرده و نیازمند تعمیر می باشد. اگر می خواهید از وجود ایراد در این نوع از قطعات یدکی ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید، در گام نخست درپوش ماشین لباسشویی را خارج نموده و سپس نسبت به پیدا کردن سیم کشی های میکرو سوئیچ آن که به شکل دو سیم در پشت درب ماشین لباسشویی مستقر شده اند، اقدام نمایید. پس از این که سیم های مذکور را پیدا کردید، با استفاده از یک آوومتر به امتحان آن ها بپردازید. 

به یاد داشته باشید که در صورت سالم بودن میکرو سوئیچ در هنگام باز بودن درب ماشین لباسشویی و ارتباط سیم های میکرو سوئیچ با آوومتر عقربه های آوومتر بی نهایت را نشان می دهند. این در حالی است که در صورت بسته بودن درب ماشین لباسشویی آوومتر عدد صفر را به نمایش می گذارد. اما گاهی آوومتر نه بی نهایت را نشان می دهد و نه عدد صفر را به نمایش می گذارد. به عبارت دیگر عقربه های آوومتر هیچ حرکتی از خود نشان نمی دهند. در این صورت می توان گفت که میکرو سوئیچ ماشین لباسشویی ایراد داشته و نیازمند تعمیر و در صورت لزوم تعویض می باشد. 
 

 

 بیشتر بخوانید: برد ماشین لباسشویی چیست و چه انواعی دارد؟

شیر برقی


بدون شک شما هم در منزل خود ماشین لباسشویی داشته و می دانید که این دستگاه به منظور شستشوی البسه نیازمند آب است. آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که کدام یک از قطعات یدکی ماشین لباسشوییزمینه ورود آب به آن را فراهم می سازد؟ 
شیر برقی یکی از مهم ترین قطعات یدکی ماشین لباسشوییاست که جریان آب را به داخل دستگاه وصل می کند. جالب است بدانید که رسیدن جریان برق به قسمت بوبین شیر برقی لباسشویی موجب ایجاد مغناطیسی در درون آن شده و بدین ترتیب زمینه ورود آب به داخل دستگاه را فراهم می سازد. 
در صورت مشاهده عدم ورود آب به داخل ماشین لباسشویی، می توانید نتیجه بگیرید که شیر برقی آن که یکی از مهم ترین قطعات یدکی ماشین لباسشوییمی باشد، دارای ایراد است. در صورتی که قصد تست کردن سلامت شیر برقی را دارید، در قدم اول جایگاه آن در دستگاه را پیدا کرده و سپس با دقت سیم های آن را از یکدیگر جدا نمایید. در گام بعدی سیم های مذکور را به طور مستقیم به برق 220 ولت متصل کنید. اگر شیر برقی سالم باشد، هنگام اتصال به برق آب شروع به وارد شدن به دستگاه می کند. در غیر این صورت هیچ آبی وارد دستگاه نخواهد شد. وقتی شیر برقی ماشین لباسشویی شما مشکل دارد با شناخت آن، می توانید خودتان به تعمیر ماشین لباسشویی بپردازید.

هیدرواستات


هیدرواستات یکی دیگر از مهم ترین قطعات یدکی ماشین لباسشوییاست که وظیفه تنظیم میزان آب ورودی به دستگاه را بر عهده دارد. هنگامی که آب وارد شده به دستگاه به میزان مشخصی برسد، این دسته از قطعات یدکی ماشین لباسشویی از ادامه ورود آب به دستگاه جلوگیری نموده و آن را متوقف می سازند. به عبارت ساده تر می توان گفت که هیدرواستات ها مانع سرریز شدن و نشت آب از درون ماشین لباسشویی خواهند شد. 
بنابر آنچه در مورد هیدرواستات ها گفته شد، می توانید نتیجه بگیرید که در صورت نشت و خروج آب از ماشین لباسشوییتان ایراد از این قطعه می باشد. 
جالب و در عین حال لازم است بدانید که هیدرواستات ها به عنوان یکی از قطعات یدکی ماشین لباسشوییدر درون خود پیچ هایی رنگی به منظور کنترل نمودن میزان آب وارد شده به درون ماشین لباسشویی دارند. در صورتی که این دسته از پیچ ها را دستکاری کرده و شل یا سفت نمایید، میزان ارتفاع آب ورودی به دستگاه نیز تغییر خواهد کرد... ادامه مطب

محمد علی هاشمی بازدید : 31 پنجشنبه 22 آبان 1399 نظرات (0)

جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشویی که از آن تحت عنوان رسوب زدایی نیز یاد می شود، عاملی است که زمینه ایجاد بوی مطبوع در دستگاه را فراهم ساخته و از خرابی آن جلوگیری به عمل می آورد. همان گونه که می دانید، ماشین های لباسشویی یکی از کاربردی ترین وسایلی هستند که در منزل به کار گرفته می شوند. همین امر موجب شده است که نحوه جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشوییبه یکی از مهم ترین مسائل موجود در حوزه نگهداری از این ابزار کاربردی تبدیل گردد. 


ماشین های لباسشویی کثیفی های موجود بر روی البسه را شستشو می دهند. حجم زیادی از این کثیفی ها در قسمت های داخلی دستگاه باقی مانده و بدین ترتیب به مکانی مناسب برای تولید و تکثیر باکتری ها و قارچ ها تبدیل می گردد. تمیز نشدن کامل لباس ها و ایجاد بوی نامطبوع از جمله مواردی هستند که نشان می دهند باکتری ها و قارچ در ماشین لباسشویی شما لانه کرده اند. این موضوع می تواند موجب بروز آلرژی و حساسیت پوستی شده و آسیب های جبران ناپذیری به نوزادان وارد نماید. 


راه حل های گوناگونی به منظور حل مشکل فوق الذکر موجود می باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشویی اشاره کرد.

 

جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشویی که از آن تحت عنوان رسوب زدایی نیز یاد می شود، عاملی است که زمینه ایجاد بوی مطبوع در دستگاه را فراهم ساخته و از خرابی آن جلوگیری به عمل می آورد. همان گونه که می دانید، ماشین های لباسشویی یکی از کاربردی ترین وسایلی هستند که در منزل به کار گرفته می شوند. همین امر موجب شده است که نحوه جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشوییبه یکی از مهم ترین مسائل موجود در حوزه نگهداری از این ابزار کاربردی تبدیل گردد. 


ماشین های لباسشویی کثیفی های موجود بر روی البسه را شستشو می دهند. حجم زیادی از این کثیفی ها در قسمت های داخلی دستگاه باقی مانده و بدین ترتیب به مکانی مناسب برای تولید و تکثیر باکتری ها و قارچ ها تبدیل می گردد. تمیز نشدن کامل لباس ها و ایجاد بوی نامطبوع از جمله مواردی هستند که نشان می دهند باکتری ها و قارچ در ماشین لباسشویی شما لانه کرده اند. این موضوع می تواند موجب بروز آلرژی و حساسیت پوستی شده و آسیب های جبران ناپذیری به نوزادان وارد نماید. 


راه حل های گوناگونی به منظور حل مشکل فوق الذکر موجود می باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشویی اشاره کرد. 


لینک های مرتبط: تعمیر ماشین لباسشویی
 


جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشویی با استفاده ازسرکه و جوش شیرین


یکی از مهم ترین پاک کننده هایی که استفاده از آن در زمینه جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشویی رواج دارد، ترکیب جوش شیرین، سرکه و آب می باشد. ترکیب مذکور قادر است بوی نامطبوع به وجود آمده در ماشین لباسشویی را از بین برده و رسوبات و جرم های موجود در آن را نابود نماید. 

برای استفاده از محلول جوش شیرین و نمک در جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشوییابتدا محلول مورد نظر را در دستگاه ریخته و سپس ماشین را بر روی حالت کارکرد روزانه قرار دهید تا شروع به کار کند. محلول مذکور تمام رسوبات موجود در دستگاه و دیگ شستشو را جدا نموده و از بین می برد. پس از این که کارکرد روزانه ماشین لباسشویی به پایان رسید، درب ماشین لباسشویی را باز نموده و با به کارگیری یک پارچه تمیز یا یک اسفنج دیواره های داخلی دستگاه را تمیز کنید. این کار را با استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین نیز می توانید انجام دهید. سپس دیگ شستشو را با استفاده از آب ولرم آبگیری نمایید. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با علت وجود سر و صدا در ماشین لباسشویی

تکرار ماهیانه یک یا دو بار این روش تمیزی و پاکیزگی دستگاه را به دنبال خواهد داشت. جالب و در عین حال لازم است بدانید که به کارگیری محصولات خانگی در جرم گیری و شستشوی ماشین لباسشوییمی تواند باعث بروز مشکل و آسیب در قسمت های لاستیکی موجود در ساختار دستگاه گردد... ادامه مطلب

 

 

 

محمد علی هاشمی بازدید : 65 پنجشنبه 15 آبان 1399 نظرات (0)

ماشین های لباسشویی زانوسی چندین سال هست که کمک حال در منزل ما هستند، حتی ممکنه تصور نبودن لباسشویی و شستشوی حجم زیادی از لباس با دست برای ما ممکن نباشه ، اگر برای ماشین لباسشویی اتون مشکلی بوجود اومده، با ما همراه باشید تا به عیب یابی مختصر این دستگاه بپردازیم ، ما در این مقاله سعی داریم دستگاه شما را عیب یابی کنیم.

 

به چه علت لباسشویی زانوسی روشن نمیشود:

گاها پیش میاید که قصد استفاده از دستگاه خود را دارید ، ولی هر چه سعی میکنید لباسشویی روشن نمیشود، در این مواقع در وحله اول بررسی کنید که آیا برق به دستگاه میرسد یا خیر، در مورد بعدی توازن لباسها درون دیگ را بررسی کنید ، گاها به علت پر کردن بیش ازحدماشین لباسشویی تعادل دستگاه بهم خورده و سیگنالی توسط سوئیچ عدم تعادل به پردازنده مرکزی برد فرستاده میشود که مانع روشن شدن دستگاه میشود، از حجم لباسها کم کنید، لباس ها را در دیگ تقسیم کنید و دوباره امتحان کنید، اگر مشکل برطرف نشده بود، شما باید درب دستگاه را بررسی کنید ، اگر درب لباسشویی به درستی بسته و کیپ نشود دستگاه شروع به کار نخواهد کرد، ممکن است میکروسوئیچ درب و یا لاستیک دور درب نیاز به تعویض داشته باشد، در نهایت باید برد، تایمر و اتصالات مربوط به آن را بررسی کنید.



علت آبگیری نکردن لباسشویی زانوسی:

وقتی دستگاه آبگیری نمیکند ، در اولین قدم درب دستگاه را بررسی کنید، بسته نشدن درست درب باعث متوقف شدن عملکرد دستگاه میشود، میکروسوئیچ و هیدروستات لباسشویی را بررسی کنید، در تعمیر ماشین لباسشویی شاید این قطعات نیاز به تعویض داشته باشد،ممکن است پمپ دستگاه سوخته باشد و نیاز به تعویض پمپ لباسشویی باشد، در نهایت با بررسی برد و اتصالات داخلی و شیر ورودی میتوانید مشکل آبگیری نکردن لباسشویی را عیب یابی کنید.... ادامه مطلب
 
محمد علی هاشمی بازدید : 45 پنجشنبه 15 آبان 1399 نظرات (0)

تعمیر ماشین لباسشویی دغدغه ی اغلب خانواده های ایرانی شده است؛ زیرا ماشین های لباسشویی چندین دهه است که جای خودشون رو توی خونه ی اغلب ایرانی ها باز کرده، و یه پای ثابت لوازم خانگی تبدیل شده اند. ماشین لباسشویی یکی از ضروری ترین و پر کاربردترین وسایل منزل است و خرابی این دستگاه میتونه دردسر های زیادی برای ما ایجاد کند! من با بیش از 15 سال سابقه و با برخورداری از دانش روز آماده هستم تا تجربیات خود را در مورد تعمیر و حل مشکلات ماشین لباسشویی در اختیار دوستان عزیز قرار دهم.

در این پست علل روشن نشدن ماشین لباسشویی و نشت آب را توضیح می دهیم.


روشن نشدن ماشین لباسشویی:

علل مختلفی میتواند مانع روشن شدن دستگاه شما شود ، وقتی با این مشکل روبرو شدید در اقدام اول برق دستگاه را بررسی کنید، ممکن است پریز برق نداشته باشد، و یا اتصالات برق ورودی دستگاه معیوب شده باشد، در قدم بعد شما باید درب لباسشویی را بررسی کنید،وقتی درب لباسشویی به درستی بسته نشود دستگاه روشن نمیشود، بررسی کنید که آیا درب دستگاه به درستی بشته و چفت میشود یا خیر ، ممکن است میکروسوئیچ درب نیاز به تعویض داشته باشد،اگر با بررسی موارد فوق دستگاه شما روشن نشد، دستگاه باید توسط یک کارشناس مجرب بررسی شود، زیرا ممکن است سوئیچ تایمر،استارد، برد دستگاه و یا موتور دستگاه ایراداتی داشته باشد که نیاز به دانش فنی در حیطه تعمیرات لوازم خانگی دارد.

نشت آب و چکه کردن دستگاه :

گاهی پیش میاد که دستگاه شما چکه میکند، و یا آب داخل دیگ مانده و نشت میکند، در این مواقع شما باید شلنگ تخلیه و اتصالات مرتبط با آن را بررسی کنید، ممکن است شلنگ به علت خم شدن، مسدود شدن و یا پاره گی علت نشت آب از دستگاه باشد، در وحله بعد جاپودری را بررسی کنید، به علت استفاده از موادشوینده که اکثرا دارای محتویات شیمیایی هستند بعد از مرور زمان باعث ترک برداشتن و یا خوردگی بخشی از جاپودری میشوند، که همین موضوع یکی از علل نشت آب از ماشین لباسشویی است،البته استفاده بیش از حد از مواد شوینده هم میتواند علت نشت آب و کف از دستگاه شما باشد، در موارد بعدی شما باید شیر تخلیه، آب ورودی ، پمپ تخلیه ، لاستیک دور درب ، دیگ لباسشویی و سوئیچ هیدروستات و فشار دستگاه را بررسی کرده و در صورت معیوب بودن هر بخش به تعویض قطعه مربوطه اقدام کنید، اگر از دانش فنی برخوردار هستید خودتان این وظیفه را به گردن بگیرید.. ادامه مطلب

 

درباره ما
با توجه به پیشرفت های حوزه لوازم خانگی و در راس آن لوازم آشپزخانه، سرویس و تعمیر آن ها یکی از دغدغه های خانواده های محترم ایرانی بوده و از این رو تعمیر لوازم آسیب دیده توسط متخصصان کارآزموده در سریع ترین زمان ممکن مهمترین چالش موجود می باشد.وبلاگ تعمیرآل قصد دارد در آموزش سرویس، نگهداری و تعمیر شما عزیزان را یاری نماید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 236
  • بازدید سال : 1,602
  • بازدید کلی : 3,955